dimecres, 23 d’octubre del 2013

Dijous, mercat a Granollers poesia a l'escola

Nedant, nedant a contra corrent ho aconseguirem!




Podeu escoltar més cançons de F.M.G



Fotografia Teresa Jarque


També us deixem uns petits pensaments del llibre L'escola de Jordi Badiella



IMMERSIÓ

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya diu que fem l'escola tant en castellà com en català. Però amb totes les altres coses, què fem?

És bo que preocupi que el castellà guanyi terreny a l'escola. També ho seria que el català ho fes a la universitat, a l'empresa i al carrer.

Una de les més refinades satisfaccions d'un mestre es dóna quan, al cap dels anys, troba un antic alumne nouvingut i hi reconeix un igual...

S'ha de respectar la llei, i la realitat. O sigui que brindem pels mestres i professors que ja ensenyaven en castellà abans de la sentència.

Fa gairebé 300 anys que el català fou prohibit a Catalunya, i uns altres tants que és una llengua minoritzada. Ara ens hem d'alarmar? Prou.

INCLUSIÓ

Decret 297/2011: ja no podem fer una escola inclusiva. Ens haurem de conformar que les escoles atenguin la inclusió? (A Josep Maria Jarque).

Discapacitat física, psíquica, sensorial? Trastorn greu de personalitat o de conducta? Malaltia degenerativa greu? Pobret... Que l'atenguin!

Què és la inclusió? Hi ha supermercats on l’atenguin? Hi ha hospitals inclusius? Canals de TV? O tots o ningú. I a l'escola, també. Sisplau!

Un dia aniré a l'escola com tots, a aprendre a viure. Els mestres m'ajudaran en lloc d'atendre'm i la inclusió raurà als llibres d'història!

Vindrà que la paraula escola tindrà un significat universal i no caldrà que l'acompanyem d'adjectius com ara activa, catalana, inclusiva :-)


INNOVACIÓ

Innovació 1: a infantil i primària, 15 alumnes per grup; a secundària, 20. Sense aules, amb espais per a la ciència, les humanitats, l'art.

Innovació 2: a infantil i primària, més jardí i menys espais tancats. Unió constant amb l'entorn (persones, animals i coses) real i virtual.

Innovació 3: a secundària, rotació constant dels professionals mitjançant l'Skype. El tutor vehicula les aportacions dels docents visitants.

Innovació 4: treball interdisciplinari, ensenyament global, objectius vertebradors d'aprenentatge servei. Ve Sant Joan? Cremem els pupitres.

Innovació 5: tirar envans. Sala d'actes?, àgora. Pati?, jardí. Aula?, espai. Biblioteca?, sí... 2.0. Mestres?, mestres (també sense envans).


El llibre el podeu trobar a Bubok i Amazon


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada