Nedant, nedant a contra corrent ho aconseguirem!
Podeu escoltar més cançons de F.M.G
Fotografia Teresa Jarque |
També us deixem uns petits pensaments del llibre L'escola de Jordi Badiella
IMMERSIÓ
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya diu que
fem l'escola tant en castellà com en català. Però amb totes les altres
coses, què fem?
És bo que preocupi que el castellà guanyi terreny a
l'escola. També ho seria que el català ho fes a la universitat, a l'empresa i
al carrer.
Una de les més refinades satisfaccions d'un mestre es
dóna quan, al cap dels anys, troba un antic alumne nouvingut i hi reconeix un
igual...
S'ha de respectar la llei, i la realitat. O sigui que
brindem pels mestres i professors que ja ensenyaven en castellà abans de la
sentència.
Fa gairebé 300 anys que el català fou prohibit a
Catalunya, i uns altres tants que és una llengua minoritzada. Ara ens hem
d'alarmar? Prou.
INCLUSIÓ
Decret 297/2011: ja no podem fer una escola inclusiva.
Ens haurem de conformar que les escoles atenguin la inclusió? (A Josep Maria
Jarque).
Discapacitat física, psíquica, sensorial? Trastorn
greu de personalitat o de conducta? Malaltia degenerativa greu? Pobret... Que
l'atenguin!
Què és la inclusió? Hi ha supermercats on
l’atenguin? Hi ha hospitals inclusius? Canals de TV? O tots o ningú. I a
l'escola, també. Sisplau!
Un dia aniré a l'escola com tots, a aprendre a viure.
Els mestres m'ajudaran en lloc d'atendre'm i la inclusió raurà als llibres
d'història!
Vindrà que la paraula escola tindrà un significat
universal i no caldrà que l'acompanyem d'adjectius com ara activa, catalana,
inclusiva :-)
INNOVACIÓ
Innovació 1: a infantil i
primària, 15 alumnes per grup; a secundària, 20. Sense aules, amb espais per
a la ciència, les humanitats, l'art.
Innovació 2: a infantil i
primària, més jardí i menys espais tancats. Unió constant amb l'entorn
(persones, animals i coses) real i virtual.
Innovació 3: a secundària,
rotació constant dels professionals mitjançant l'Skype. El tutor vehicula les
aportacions dels docents visitants.
Innovació 4: treball
interdisciplinari, ensenyament global, objectius vertebradors d'aprenentatge
servei. Ve Sant Joan? Cremem els pupitres.
Innovació 5: tirar envans. Sala
d'actes?, àgora. Pati?, jardí. Aula?, espai. Biblioteca?, sí... 2.0.
Mestres?, mestres (també sense envans).
El llibre el podeu trobar a Bubok i Amazon
El llibre el podeu trobar a Bubok i Amazon
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada